torsdag 19 maj 2011

Hittade fröerna...


Hade ju inhandlat billiga fröer på Lidl. Men så när jag kom hem och skulle så i krukor så fattades en påse.. Jaja, tänkte jag efter 10 minuters febrilt letande. Jag får väl köpa nya imorgon då. Vilket jag gjorde, fröerna var en cool zucchinisort som hette sunburst och såg ut som en uppochnervänd klocka ungefär. Helt knallgul. När jag ändå var där kollade jag lite extra och plockade upp en påse aubergin (nån mixpåse), körsbärstomat (till upp och ner vända experiment) och brockoli (Ellas favorit). Väl hemma hade Linda självklart hittat dem som saknades. Så nu har vi även till nästa år om de blir lyckade (eller att byta med; se annan flik)

Sen planterade jag och barnen varsin sort. Så jag hoppas att de kommer, trots att det nog är lite sent för dessa fröer.

Vi ska till kolonin nu en sväng och slänga av lite grejor. Lite klinkerplattor jag hittade idag på jobbet som jag tänkte använda som teglet ungefär. Ni får bild på resultatet. Nån säck med sand som vi blandar med bef. jord och torv och hoppas det funkar till sparris och vitlök. Nån som har sparrisplantor att byta med??

Sen tar vi ett rejälare arbetspass i morgon, förhoppningsvis kommer FJ och Billy också. Då kan vi få en hel del gjort. Gräva för bönor, gräva för lite potatis som vi hade över... göra färdigt för cirkelbetan. Sen har vi lite att förbereda för växthusen och andra förgrodda brockoli och fänkål... Pust. Jaja.. det ger sig väl. Vi hörs i morgon så får vi se hur allt har gått!

Anton